Tuesday, March 30, 2010

When Work Doesn't Work....

praktikal...praktikal...praktikal....ermmm...sakit kepala otak aku bla pk pasal praktikal ni..bkn sbb malas nk hadapi praktikal nt..tp...sbb xdpt tempat ag..xlaku d pasaran..cian kan? bila terpk pasal ni..kepala aku jd skit.tension...sakit hati pon ade..knpla susah sgt nk dpt tempat..surat permohonan dh berpuluh ratus aku pos..email..faks tp..hampeh semata2

tik...tok...tik..tok...hari berganti hari..bulan berganti bulan...tahun pun dh berganti..tp aku ms
h xdpt reply dr mana2 company...puas aku anta surat kat bank,finance company,supermarket,kilang...kat johor,Kl n Kk..sume aku anta..tp tetap HAMPEH...dalam seminggu 2-3x aku g Spkal..e...e...byaknya surat praktikal..tp bkn aku punya la..org lain y punya..sedih2..hampa..huhuhu..nape la org lain senang nk dpt..ade y kena wat penolakan ag..tp aku..1 pun xtersangkut... Mana silapnya?surat aku xsmpai ke?posmen curi surat aku ke?resume aku xcukup cntik ke?or surat permohonan xckup clear?ni la persoalan2 y bermain di kotak pemikiran aku....aku ni kira gantung xbertali la..kalo kawin leh la mintak fasakh..tp...ermmm "sabarla linda..mungkn xde rezeki ag 2"..ayat kwn aku..(ikin) lebih kurang ayat mak aku gak..ya..mgkn btul msh xde rezeki aku...aku kena akur ngan qada' n qadar Allah..Dia lebih mengetahui...mgkn Dia nk bg aku y terbaik...bb tu Dia nk uji aku lu..


tp wat aku geram sgt bila aku jumpa ............nk minta sikit masa ag...tp jwpn die ckp membangkitkan provokasi aku ni..haish..enda ku menahan la dgr kata2 dia tu...langsung xmemberi semangat...xde nmpak langsung nk membantu..benda2 ni bknnya dlm kawalan kita..dh company xnk ambik..xkan kita nk paksa lak..lg pun company 2 kan bkn bapak or atok kita punya..cmpany bapak n atok org lain..die x pk ke?! (emo jap) tp xpela...mgkn ade hikmah disebalik kejadian ni...aku kena yakin dgn rezeki Allah..setiap manusia ade rezeki masing2..selagi aku xberputus asa..aku yakin aku akn dpt apa y aku nk...tp. when work doesn't work..kecewa tetap ade..mgkn aku kena tingkatkan usaha+tawakal..Insyallah everything will become okay...y penting kita SABAR...(tuk yana gak..kwn y sama nasib ngan aku..sama2 la kita SABAR)

2 comments: